i like Να έχεις μια όμορφη μέρα και να είσαι ζεστά ☺️you are going to meet.
Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014
marionetta
Το
εξώφυλλο
δέρμα
του
χρόνου
ΠΑΝΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Facebook
Twitter
Google
Το Εξώφυλλο Δέρμα του Χρόνου είναι ένα μεγάλο ταξίδι επιστροφής. Ο ήρωας, βασιλιάς και παρίας, αναπλέει τον ποταμό του χρόνου. Φωνάζει τη δική του μυθολογία πάνω από το βουητό των υδάτων. Τον οδηγεί το προσκλητήριο νήμα της Ιστορίας. Ο ποιητής - παιδί παίρνει τον χρόνο προς τα πίσω, πορεύεται προς την ενηλικίωση. Αραδιάζει τους παιδικούς του ήρωες, φονιάδες, τρελούς, καταραμένους. Όρθιος στη βάρκα δείχνει τα σημάδια των αιώνων στο Σώμα του. Στην πελώρια κυκλική ορχήστρα το Σώμα τεμαχίζεται και χτίζεται εκ νέου. Σώμα βωμός, Σώμα θέατρο, Σώμα σύμπαν. Μέσο και σκοπός. Χώρος και χρόνος. Τέλος και αρχή. Σώμα τεκτονικό φαινόμενο, εργοτάξιο, πόλεμος μέχρις εσχάτων. Σώμα νυν και αεί. «Μας υφαίνει η υπομονετική αράχνη του χρόνου».
Ο ποιητής αρθρώνει τη δική του τυπογραφία, παράδοση οικογενειακή από τα αιμάτινα χρόνια. Μας οδηγεί στο κατώφλι της βίας, της πιο βαθιάς γήινης βίας. Παρακολουθεί μαζί μας τη δαιμονική γονιμοποίηση του κορμιού και της Γης. Σώμα σπέρμα, Γη μήτρα. Τελειώνουν κι ξαναρχίζουν μαζί. Ο ποιητής ένα πελώριο μάτι, ένας κοίλος φακός που τον σχηματίζει ο «μέγας παρακείμενος του τέλους». Φτάνει στην απαρχή των πραγμάτων, πριν τη Μεγάλη Έκρηξη, πριν τη Μαύρη Τρύπα, πριν το πριν. Ο ποιητής στην πηγή του ποταμού, στο πρώτο ρυάκι του Χρόνου, ατενίζει το μετά, το δικό του μετά. Όλο το ταξίδι για μια και μόνη ερώτηση. «Παλεύεται το μηδέν;» Κι ο Χρόνος χωρίς δισταγμό απαντά: «Ένα».
Η πελώρια κραυγή γίνεται μικρός λυγμός. Ο ποιητής κλείνει το τετράδιο με μια τελευταία λέξη. «Παραπέρα». Ξαναπαίρνει τον Χρόνο προς εμάς. Μας φέρνει το δώρο της δημιουργίας.
Κωστής Παπαϊωάννου - Φιλόλογος
Αθήνα, Μάρτιος 2014Στην αλβανική, την αρβανίτικη, την ελληνική και άλλες βαλκανικές γλώσσες, η μπέσα (besa) αναφέρεται σε ένα εθιμοτυπικό κώδικα τιμής με ρίζες στο Μεσαίωνα. Η λέξη εντοπίζεται στο Kanuni (από το ελληνικό Κανών), μια συλλογή παραδοσιακών νόμων που αρχικά διαδίδονταν προφορικά, ενώ αργότερα καταγράφηκαν από τον πρίγκηπα Lekë Dukagjini μεταξύ άλλων. Η σύγχρονη ερμηνεία της μπέσας αποδίδεται και με τη λέξη αξιοπιστία.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
piti vielä tarkistaa että takki tuli baarista mukaan ennen kuin kuolen, kyllä
ΑπάντησηΔιαγραφήomaiset surevat, mutta säästyipä edes hyvä takki
än lookin 3,25 pikaruokaduuniin juuttuneen wiccan arvoiseksi
ΑπάντησηΔιαγραφήVastaaVastattu0 kertaa UudelleentwiittaaUudelleentwiitattu 0 kertaa SuosikkiLisätty suosikkeihin 0 kertaa
Lisää
Arvo Papper @Plutokraatti · 48 min
harmaassa paidassa, kalpeassa ihossa ja punaisissa huulissa yhdistyy twilight-uskottavuus, joka viimeistellään kimmeltävällä tuskanhiellä
korkeintaan todella tunneherkkä ja vähän sekava
ΑπάντησηΔιαγραφήEtsitään
ΑπάντησηΔιαγραφήtats our weather my child
ΑπάντησηΔιαγραφήmikssiis sunki,`uusia kavereita?van
ΑπάντησηΔιαγραφήesittävämies
ΑπάντησηΔιαγραφήlapselle olis halunnu säätä,
ΑπάντησηΔιαγραφήsää
ΑπάντησηΔιαγραφήsunkaa voisin olla säällä
ΑπάντησηΔιαγραφήkukkakaalissaki joku kiemurteli ja junalippu ostin jotta toinen vois nukkua..ahha väärin ja sit vielä .enhän vo tietää oli yks kesä oli kaks.kuinka lapset kestää:Dkuis.mitä tekemistä mulla on niitten kaa.kuikui siis jos sataa
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://ellinoskope.blogspot.fi/2014/04/blog-post_17.html#.U8FSBfl_vTo
ΑπάντησηΔιαγραφή