Τετάρτη 18 Απριλίου 2012


ihlajaranta sanna.pihlajaranta@helsinki.fi
13.49 (5 tuntia sitten)
-> mao-lista
Beyond BKT – Mistä uudet hyvinvointimittarit?

Aika: Lauantai 21.4. klo 12.00-13.45
Paikka: Arbis, Dagmarinkatu 3 (luokka 13)
Vapaa pääsy

Yhteiskunnan hyvinvointia ei voida mitata enää yksin bruttokansantuotteella. Nykyisin menestyksen avaimiksi on talouskasvun rinnalle nostettu yhteiskunnan ja ympäristön hyvinvointi. Miksi kuitenkin jatkamme yhteiskuntiemme kehityksen mittaamista talouden indikaattori BKT:lla

Tule kuulemaan asiantuntijoiden näkemyksiä ja keskustelemaan aiheesta Kehys ry:n ja Suomen World Visionin Suomen Sosiaalifoorumin yhteydessä järjestämään tilaisuuteen Beyond BKT – Mistä uudet hyvinvointimittarit? Tilaisuutta alustaa Jukka Hoffrén tilastokeskuksesta ja mukana keskustelemassa ovat ympäristöneuvos Sauli Rouhinen, Etlan tutkimusjohtajan Mika Maliranta, Siemenpuu-säätiön toiminnanjohtaja Jaana Vormisto ja Intian World Visionista Ronald John.

Uudet tavat mitata kehitystä tulevat olemaan keskeisessä asemassa myös kesäkuussa järjestettävässä YK:n kestävän kehityksen Rio+20–kokouksessa. Myös Suomen yhtenä painopisteenä huippukokouksessa tulee olemaan uudet kehityksen indikaattorit, joilla voidaan mitata kehitystä laajemmin kuin taloudellisesta näkökulmasta. Monet odottavat Rion kokoukselta selkeyttäviä suuntaviivoja asian suhteen. Monenlaisia hyvinvointimittareita on jo kehitetty, mutta mikä näistä tulisi valita?

Tervetuloa!

Lisätietoja allekirjoittaneelta

--
Sanna Pihlajaranta
Assistentti - Assistant

Kehitysyhteistyöjärjestöjen EU-yhdistys Kehys ry
The Finnish NGDO Platform to the EU Kehys ry

Töölöntorinkatu 2 B (5th floor

Kirsi Pauliina Kallio ja Jani Vuolteenaho (toim.)
Kantaaottava alue- ja ympäristötutkimus, nyt!
Jani Vuolteenaho ja Kirsi Pauliina Kallio

Kommentit

Versus-puheenvuorot eivät ole herättäneet vielä kommentteja.
Lähetä kommentti!

1 σχόλιο:

  1. Kun moderni tiede löysi ensimmäistä kertaa ajattelun kyvyn käsittää maailma riippumattomaksi ihmisen ajattelusta, filosofian reaktio tähän löytöön oli pitää esikriittisten metafysiikkojen realismia välttämättä vanhentuneena ja naiivina käsityksenä. Modernin tieteen luovuttua käsityksestä, jonka mukaan ihminen on maailmankaikkeuden keskipisteessä, filosofiassa meneteltiin päinvastoin. Filosofia on kieltäytynyt tunnustamasta tieteen ei-korrelationistisen tavan tietää, siis sen spekulatiivisen luonteen. Mikään korrelationismin muoto anti-subjektivistisesta retoriikasta huolimatta ei kykene ajattelemaan dia-kronista väitettä ilman sen todellisen merkityksen tuhoamista.[25]

    ΑπάντησηΔιαγραφή